Selasa, 26 Agustus 2014

vara besvärliga

Under årtionden kunde lokala mamma och pop företag förlitar sig på mun till mun och
traditionella utskriftstjänster för att samla kunder. Om de lokala företagen hade
en vara eller tjänst som de ville främja, kunde de bara ta fram
lokaltidningen och be om en annons. Dock har som media utvecklats
mot mer sofistikerade linjer såsom Internet, har det blivit
allt svårare (och ofta oöverkomligt dyra) för
lokala företag att stå ut mot publiken genom annonsering i både nyare
och äldre typer av media.

Men lokala företag ständigt befinner sig inför ett problem. Som
potentiella kunder att bli mer Internet savvy, kan lokala företag vara
gör sig en stor otjänst genom att inte ha någon form av exponering
Internet.

Enligt Kelsey Research, 70% av de amerikanska hushållen nu använder internet när
söker efter lokala produkter och tjänster. I själva verket är detta beräknas
över 20 miljarder sökningar för lokal information kommer att göras under 2007 75% av
Internet-användare har sökt tjänster och produkter inom ett område nära
sitt hem eller företag. Dessutom har nya internet studier visade att
några av de mest sökta frågor i sökmotorer som Google eller Yahoo
är ord som lokala företag, gratis, rabatt, billigt, och andra villkor
bär klang att sökaren är ute efter något att
bara.

Även om många kanske försöker att leta efter billiga elektronik som kan vara
skeppas till sina hem, är det också extremt uppenbart att konsumenterna är
söker företagen i sina närområden som de kan nedlåtande. Mest
konsumtionen på en daglig basis är inte på sådant som elektronik som
kan köpas online. Människor behöver fordonstjänster, handledare, dagis,
gräsmatta vård, restauranger, livsmedelsbutiker, salonger, rörmokare, och mycket, mycket
mer inom några miles från deras hus. Dessa dagliga ritualer som vi alla
engagera sig i är alla bygger på att veta var man kan hitta affärer. Och som
nämnts ovan, med ett överflöd av människor vänder sig till Internet för att hitta
på var bra priser, är praktiska varor och tjänster ligger, till och med en
liten närvaro på Internet kan skjuta i höjden ett företag.

Tyvärr, den typiska lokala företag doesn \ 't har en massa pengar för att
bringar på Internet exponering. Även om de inte har ekonomi att bygga en
hemsida, kan processen vara besvärliga och lite skrämmande för
generationer av små företag som aren? t beläst i vägen av
cyberspace. Om den typiska webbplats kan köra allt från hundratals till
tusentals dollar, är det fortfarande värt att skapa? Även om du får
sida på nätet, hur ska folk hitta dig? Hur högt kommer du att
rankas på sökmotorerna? Om du är som jag, alla bekymmer inblandade tar
bort tid från alla dagliga kundtjänstfrågor som följer med
territorium äga ett företag. Varför ska du spendera orimligt mycket
pengar när det inte finns någon garanti för att få fler kunder till ditt problem?
Många skjuts bort eftersom avkastningen på investeringen just doesn \ 't verkar
värt.

Om detta är vad du tror, kanske kan du överväga många andra låg kostnad
alternativ för småföretagare att få uppmärksamhet och viss exponering

Tidak ada komentar:

Posting Komentar